Інструктивно-методичні листи на 2016-2017 навчальний рік

Інструктивно методичні листи на 2016 2017 навчальний рікЛюдині, не вовлеченному в систему освіти, може здатися, що у вчителів і вихователів трудові будні проходять відносно легко, і після чергового дня у навчальному закладі залишається ще багато вільного часу. Здавалося б, що ще можуть вимагати від педагога, крім проведення занять, перевірки домашніх і контрольних робіт і періодичних виховних бесід?

Тим не менше, ці обов’язки складають тільки видиму учням та їх батькам частина діяльності вчителя, в той час як прихованим від очей залишається багатогодинне рутинне заповнення документації.

До цієї категорії належить і методична робота, яку регулюють інструктивно-методичні листи на 2016-2017 навчальний рік. Мета її — передача досвіду та знань, розробка технології навчання і дача корисних рекомендацій. Деякі педагоги не бачать у подібній роботі практичного сенсу, вважаючи її простою формальністю, віднімає дорогоцінний час.

Патріотизм знову в тренді

Останні роки ознаменовані посиленням патріотичних настроїв серед населення Росії, які підтримуються і просуваються чиновниками і державними ЗМІ. Бути росіянином знову стало модно і гордо. Природно, пік масового патріотизму досягається щороку під час святкування Дня Перемоги.

Такий тренд не міг не позначитися на навчальному процесі. У школи стали частіше запрошувати ветеранів, діти на уроках музики тепер регулярно співають військові пісні. У наступаючому навчальному році патріотична тематика залишиться актуальною з високою часткою ймовірності і торкнеться не тільки історію та музику, але і літературу, географію і навіть фізику. Інструктивно-методичні листи на 2016-2017 навчальний рік, можливо, зроблять ще більший акцент на патріотичному вихованні.

Важливість методичних листів

Сама присутність інструктивно-методичних листів в діючій системі освіти Росії, Казахстану, Білорусі та інших країн є прикладом спадщини радянської епохи, яка відрізнялася суворим контролем навчального процесу. В якійсь мірі їх можна вважати пережитком минулого, але відмова від використання цих документів досі не відбувається по ряду об’єктивних причин.

Навчальний процес регулюється шкільною програмою, затвердженням якою займаються перші особи в державній системі освіти. Однак діяльність будь-якого закладу, будь то дитячий садок, школа чи коледж, не пов’язана виключно з викладанням наукових знань з тих чи інших предметів. Не менш важливою є виховна та позакласна робота з дітьми.

Рекомендації, що виходять з вищих кіл освітньої системи, спрямовані на коригування окремих аспектів як навчального, так і виховного процесу, вони задають загальний вектор. Методичні поради вказують, як правильно виховувати учнів, стимулюючи їх:

  • розширювати свій кругозір;
  • поважати старших;
  • дотримуватися правил ОБЖ;
  • підвищувати рівень ерудиції;
  • любити Батьківщину;
  • віддавати перевагу творчу діяльність руйнівною і т. д.

Також методичні рекомендації можуть зачіпати питання виховання важких підлітків, оцінки тих чи інших робіт, організації роботи творчих гуртків, спортивних секцій і бібліотек. Більш того, інструктивно-методичні листи направляються в колонії для неповнолітніх злочинців, адже і в них відбувається навчальний процес.

Чи варто чекати кардинальних змін?

2016-17 рік навряд чи буде пов’язаний з серйозними змінами у роботі педагогів. Вчителям не слід побоюватися нової лавини вказівок від керівництва. Більш імовірними будуть зростання інфляції та комунальних тарифів. Але інструктивно-методичні листи на 2016-2017 навчальний рік, так чи інакше, збільшать обсяг неприємної паперової роботи, обременив педагогів. А за невиконання не завжди зрозумілих вимог традиційно провинився вчитель зробить догани суворий контролер після допитливою перевірки.

Важливо не надмірно переживати з цього приводу і пам’ятати, що бездарний викладач не зможе зацікавити своїм предметом дітей, навіть виконавши всі цінні вказівки керівництва, а занудство — не в ціні серед учнів. Найголовніше, пробудити в дітях любов до науки, а талановитого вчителя звільняти за дрібні недоліки точно не будуть, максимум — пожурять і тактично попросять привести все в порядок.

Про електронні підручники

Наостанок, про нововведення, яке вплине на організацію всього навчального процесу в осяжному майбутньому. У 2015 році був виданий наказ Міносвіти Росії, згідно з яким всі підручники, включені в перелік рекомендованих, повинні мати електронний аналог. При цьому повинна дотримуватися повна відповідність паперової та електронної версії.

Нововведення пов’язане з розробкою програм переходу на процес навчання з активним використанням планшетів, тому навчальні посібники поступово адаптують для потреб сучасних технологій.

Крім спрощення освітнього процесу, це посприяє прискоренню інформаційного розвитку учнів і заощадить як величезна кількість паперу, так і чималу суму грошей з батьківського гаманця, адже в одному планшеті можна зберігати десятки підручників протягом кількох років замість постійної купівлі нових паперових посібників.

Не варто недооцінювати і оздоровчий ефект використання планшетів в школах — незміцнілої спині дитини не доведеться щодня витримувати чималу вагу книг в ранці.